E-tjänst

E-tjänsten ger dig större frihet att själv kunna starta och följa din ansökan när som helst 24 timmar om dygnet. Du kan ansöka om plats, besvara erbjudande om plats, göra ändringar samt säga upp plats. Helt enkelt kan du följa allt som har med ditt ärende att göra.

Om barnet har två vårdnadshavare krävs att båda har e-legitimation. Vid anmälan, tacka ja/nej till erbjudande och uppsägning av förskoleplats måste båda vårdnadshavarna logga in på e-tjänsten.

Genom att du registrerar dina uppgifter samtycker du enligt personuppgiftslagen (PuL) till att informationen och uppgifterna får lagras, sparas och bearbetas. Så här hanterar vi dina personuppgifter.

Skaffa e-legitimation/mobilt bankID

Om du inte redan har en e-legitimation eller mobilt bankID skaffar du det via din bank eller Telia. Har du tillgång till internetbank tar det som regel bara ett par minuter att ladda ner en e-legitimation/mobilt bankID, men väljer du att skaffa en e-legitimation via Telia kan det ta upp till tre veckor.

Testa din e-legitimation/mobilt bankID

Om du har problem med att logga in med din e-legitimation bör du först och främst testa om den fungerar över huvud taget. Testa din e-legitimation/mobilt bankID från: 

Nordea
Bank-ID

Instruktionsfilmer om vår e-tjänst

Anmälan till förskola

Ändra i förskoleansökan

Uppsägning av plats

Besvara erbjudande

Ändra kontaktuppgifter

Information

Individärenden gällande barn i förskoleverksamhet kan av sekretesskäl inte besvaras via mail. För frågor kring förskoleplats gällande ditt barn vänligen kontakta Placeringsenheten per telefon 040-34 44 34 telefontid måndag-fredag kl. 9-12.

Senast ändrad: 2016-11-24 09:13