Senast uppdaterad 2017-08-18 15:37.

Fel på e-postsystemet

Det är just nu ett fel på e-posttjänsten i Malmö stad som påverkar cirka 1000 e-postkonton. Felet gör att dessa e-postkonton inte kan skicka eller ta emot e-post. De medarbetare som inte kan ta emot och skicka e-post är utspridda över alla förvaltningar. Felet upptäcktes i måndags den 14 augusti.

OBS! Löst fredag den 18 augusti. Läs mer.

Hur märker du om det e-postkonto du mejlat till har felet?

Om du har mejlat till ett e-postkonto i Malmö stad som har felet så bör du få ett meddelande tillbaka efter några timmar som berättar att ditt mejl inte kommit fram. Det kan ta längre tid än så för detta mejl att komma fram till dig.

Vad kan du göra om du måste få tag i personen?

Du kan då försöka med att ringa eller sms:a till den du vill kontakta, eller mejla till en kollega till medarbetaren. Du är alltid välkommen att ringa till Malmö stads växel på 040-34 10 00 för att få rätt kontaktuppgifter eller bli kopplad till en medarbetare i Malmö stad.

Vad gör vi för att lösa detta?

IT Malmö stad arbetar tillsammans med våra it-leverantörer för att åtgärda felet så fort som möjligt.