$left
$middle

Destinationssamverkan

Tillsammans gör vi Malmö till en av Europas mest besöksvärda destinationer.

Besöksnäringen har länge varit en av de snabbast växande branscherna i Sverige.
En jobbskapare och en tillväxtbransch med stor potential, inte minst för södra Sveriges nav och inkörsport, Malmö.

Pandemin har ändrat spelreglerna för stora delar av näringslivet och inte minst för alla oss som är verksamma i besöksnäringen. Nya spelregler betyder nya prioriteringar. Vi har ställt om vårt arbetssätt för att kunna vara ett stöd för Malmös besöksnäring både under och efter krisen. Lokalt resande och en ökad medvetenhet kommer sannolikt att prägla morgondagens turism och vår besöksnäring lokalt i Malmö.

Malmö har goda förutsättningar. Vi är innovativa och nyskapande. Vi har småstadens avslappnade närhet, kombinerat med storstadens kulturella och sociala mångfald. Vi har fina anläggningar, påkostade evenemang och en vacker stadskärna. Vi ligger ett stenkast både från Skånes vackra natur och från det kontinentala Europa.

För att Malmö ska kunna ta sig igenom krisen och utveckla nya och kreativa sätt att motta besökare krävs samarbete och visioner. Nationella och internationella erfarenheter visar att en framgångsrik destinationsutveckling förutsätter kontinuerlig och långsiktig samverkan mellan det offentliga och det privata. Även om dessa två sektorer har olika roller inbördes har båda ett starkt intresse av att destinationen Malmös attraktionskraft och synlighet ökar.

Styrelse

    • Karin Mårtensson, ordförande
    • Jens Lyckman, vice ordförande
    • Anna-Maria Havskogen, Malmö Live
    • Sasa Vejzovic, Cabonline
    • Anna Wittgren, Malmö stad
    • Nina Lund, Elite Hotels
    • Fredrik Lantz, Malmömässan
    • Anders Murmark, Atrium Ljungberg

    Föreningsstyrelsen

    Destinationssamverkan Malmö Ideell Förening styrelse består av:

    • Katrin Stjernfeldt-Jammeh, Malmö Stad, ordförande
    • Helena Nanne, Malmö Stad
    • Karin Mårtensson, Malmö Arena
    • Jens Lyckman, Clarion Hotel & Kongress Malmö Live
    • Anna Wittgren, Malmö stad

    Våra medlemmar

    Alla som vill vara med och marknadsföra Malmö är välkomna som medlemmar i Destinationssamverkan. Våra medlemmar är bland annat hotell, mötesanläggningar, restauranger, besöksmål, PCOs, DMCs, kulturarrangörer, transportörer, nöjesarrangörer, föreningar och nätverk. Vårt gemensamma mål är att öka antalet svenska och internationella besökare till Malmö.

    En lista över Destinationssamverkans medlemmar hittar du via länken:

    Varumärke och logotyper

    Varumärket Malmö kan användas av alla, men för att bli tydliga mot mottagaren är det viktigt att vi gör det på samma övergripande sätt. Här hittar du grafiskt material om hur du kan kommunicera om Malmö.

    I destinationsvarumärkets grafiska manual finns bland annat riktlinjer för hur logotypen används, ensam eller tillsammans med andra, samt vilka typsnitt och färger vi använder.

    Destinationslogotypen

    Malmös destinationslogotyp. Röd bakgrund med Malmö i vita bokstäver följt av en play-symbol i form av en triangel.

    Destinationslogotypen finns att ladda ner i både PNG- och EPS-format:

    Medlemslogotyp

    Logotyp - Vit text på röd bakgrund, Proud to be a member of Malmö
    Logotyp, vit text på röd bakgrund, Member of Destination Malmö

    Är du nyfiken på att veta mer om Destinationssamverkan och medlemskap?Kontakta mig:

    aefg

    Karin Tingstedt
    E-mail: karin.tingstedt@malmo.se
    Mobil: +46 (0)708 - 63 30 83