Registrera förening på nivå 2
Är din förening registrerad på fritidsförvaltningen och vill få möjlighet att ta del av bidrag och fler förmåner? Då kan ni ansöka om att registrera er förening på nivå 2.
Nya ansökningar handläggs inte mellan 10 december och 13 januari 2020 på grund av nya villkor inför 2020.
Som registrerad förening på nivå 2 får ni till exempel billigare bokning av idrottsanläggningar, kostnadsfria utbildningar och möjlighet att söka olika bidrag.
Steg 1 – villkor innan registrering
För att kunna bli registrerade på nivå 2 ska ni:
- vara registrerade hos fritidsförvaltningen.
- ha minst 25 medlemmar.
- ha genomfört ett årsmöte.
Föreningens ordförande och minst en styrelseledamot ska ha gått utbildningarna:
- Bidragsbestämmelser
- Styrelsekunskap Grund
Läs om villkoren i detalj under Allmänna bestämmelser nivå 2.
Steg 2 – kontakta fritidsförvaltningen
Hör av er via e-post forening@malmo.se
eller via telefon 040-34 26 36 mån–tors kl 9–10 och tors kl 15–16.
Steg 3 – ladda ner blanketter
Du ska ha med dig 2 blanketter som du laddar ner och 4 föreningsuppgifter till ditt möte med fritidsförvaltningen:
Steg 4 – kontroll
Efter mötet gör fritidsförvaltningen en kontroll av föreningens aktiviteter.
Steg 5 – villkor efter höjning
För att fortsätta att vara registrerad på nivå 2 måste er förening skicka in handlingar digitalt varje år.
- Föreningsrapport
- Årsmötesprotokoll