Publicerad 24 september 2019

24 september 2019

Lyssna

Skriv ut

Telefon

070-123 456 78

Telefontider

Måndag - torsdag

Kl. 07.00 - 17.00

Fredag

Kl. 07.00 - 16.00

Öppettider för besökare

Måndag - torsdag

Kl. 07.00 - 17.00

Fredag

Kl. 07.00 - 16.00

Adress

Malmö stad, 205 80 Malmö 

Sök och redovisa föreningsbidrag

Föreningar som är registrerade på nivå 2, 3 eller som organisation kan ansöka om olika bidrag från Malmö stad. Tänk på att de flesta bidrag ska redovisas.

För att ansöka om bidrag loggar ni in i e-tjänsten ApN. Vilka bidrag er förening kan söka beror på:

  • vilken nivå ni är registrerade på
  • hur många medlemmar ni har och
  • vilka typer av aktiviteter ni har.

Påminnelser om att söka bidrag

Vissa bidrag måste sökas senast ett visst datum för en speciell period. Dessa bidrag får ni alltid en påminnelse om via e-post när bidraget går att söka i ApN. Andra bidrag kan sökas när som helst under året och de ligger uppe i ApN hela tiden.

En påminnelse om att söka ett bidrag skickas via e-post till föreningen tre veckor innan sista ansökningsdatum och en andra påminnelse skickas ut tre dagar innan. När ansökningsdatumet har passerat kan föreningen inte längre söka bidrag för den aktuella perioden.

För Bidrag för anställda som uppbär lönebidrag, trygghets- och/eller utvecklingsanställning får ni även en påminnelse via brev senast 30 dagar efter deadline. Ni måste då skicka in ansökan inom 14 dagar för att den ska kunna beviljas.

Redovisa bidrag i ApN

För de flesta bidrag ni söker behöver ni fylla i ett redovisningsformulär i ApN. Här anger ni vad ni har använt bidragspengarna till och redovisar era kvitton. Redovisning sker 30 eller 90 dagar efter ni har avslutat er aktivitet.