Registrera förening på nivå 1

Vill du och din förening ta del av utbildningar och förmåner som finns för föreningar i Malmö? Då kan ni ansöka om att registrera er hos fritidsförvaltningen.

Som registrerad förening på nivå 1 får ni till exempel kostnadsfria utbildningar och billigare bokning av idrottsanläggningar.

Registreringsansökningar behandlas inte mellan 15/6-15/8 pga semester.

Steg 1 – villkor innan registrering

Ni måste ha minst fem medlemmar som:

  • är folkbokförda i Malmö.
  • finns i föreningens medlemsregister.
  • är aktiva i föreningen.
  • har betalat medlemsavgift för verksamhetsåret.

Er förening måste också:

  • ha sitt säte i Malmö.
  • ha ett organisationsnummer från Skatteverket.
  • ta ut minst 40 kr i medlemsavgift.
  • vara uppbyggd och fungera demokratiskt.
  • vara öppen för alla.
  • ha godkända och antagna stadgar.
  • ha valt styrelse och revisor enligt stadgarna.
  • ha er verksamhet i godkända lokaler.
  • arbeta för att motverka diskriminering.

Läs om villkoren i detalj under Allmänna bestämmelser nivå 1.

Steg 2 – kontakta fritidsförvaltningen

Hör av er via e-post forening@malmo.se 
eller via telefon 040-34 26 36 mån–tors kl 9–10 och tors kl 15–16. 

Steg 3 – ladda ner blanketter

Du ska ha med dig 2 blanketter som du laddar ner och 2 föreningsuppgifter till ditt möte med fritidsförvaltningen:

Steg 4 – villkor efter registrering

För att fortsätta att vara registrerad på nivå 1 måste er förening skicka in handlingar digitalt varje år.

  • Föreningsrapport
  • Årsmötesprotokoll

Kontroll

En grundkontroll av föreningen görs av fritidsförvaltningen varje år.

Senast ändrad: 2019-06-10 15:17