Publicerad 2015-10-13 14:39

Senast uppdaterad 2015-10-13 14:44

Kulturförvaltningen vann Bästa Kampanj Småföretag på Inhousetävlingen

Kulturförvaltningens kommunikationsavdelning vann den 29 september priset för Bästa Kampanj Småföretag på Inhousetävlingen 2015.

Det var kampanjen inför Stadsarkivets invigning den 8 november i fjol som prisades med motiveringen:
"Vinnaren av Bästa Kampanj Småföretag tilldelas en kampanj som med ett relevant dramatiserat anslag kan få en verksamhet att kännas modern och lockande. En välgjord och integrerad kampanj och en ny grafisk profil väckte ett intresse som varade längre än premiären och som vida överträffade målen. Grattis kulturförvaltningen Malmö Stad och Malmö Stadsarkiv!"

De medarbetare som varit delaktiga i arbetet är Johan Björkwall, Linda Kapusta, Andreas Wilnerzon, Dick Fredholm och Karin Lei.

Inhousetävlingen är en reklamtävling för alla som skapar sitt innehåll internt. De skriver:
"Vi tycker att mycket av den reklam som produceras internt på Sveriges marknads- och inhouseavdelningar är så bra att den förtjänar en egen tävling. Därför arrangerar vi Inhousetävlingen. Inhouse är inte bara Sveriges första, utan också enda reklamtävling som garanterat inte kommer vinnas av en reklambyrå."