Inköpsadministratör till hjälpmedelscentrum
Arbetsuppgifter
Som inköpsadministratör på Hjälpmedelscentrum arbetar du både som operativ och strategisk inköpare av hjälpmedel (medicintekniska produkter). Din huvudsakliga arbetsuppgift är att ansvara för inköp av hjälpmedel och reservdelar samt tillhörande uppgifter t.ex orderbekräftelser, leverantörskontakter, leveransbevakning och viteshantering. Det ingår även administrationen kring tecknade avtal samt registervård av artiklar som berör lager- och inköpsparametrar.
Ett av Hjälpmedelscentrums uppdrag är att återanvända medicintekniska produkter (hjälpmedel). Vi rekonditionerar de hjälpmedel som uppfyller våra krav och dessa placeras därefter åter på lager. Detta flöde behöver beaktas vid inköp och med hjälp av systemstöd analyserar du behovet av hjälpmedel för att skapa inköpsstrategier, intern prioritering av hjälpmedel som ska rekonditioneras och nivåer på säkerhetslager.
Du arbetar med att ta fram statisk utifrån dina och verksamhetens behov och önskemål. Du ansvarar för löpande inventeringar av huvudlager och mindre hjälpmedelsförråd placerade runt om i Malmö stad. Du ansvarar även för att rätt hjälpmedel finns på lager och att lagerutrymmet används effektivt.
Du samarbetar dagligen med personal på lager, återlämning och tekniker samt vid behov förrådsansvariga för de mindre hjälpmedelsförråden, hjälpmedelskonsulenter, systemansvariga med flera. Verksamheten är på väg att införa nya funktioner/arbetssätt och tjänsten kommer därför att utvecklas/förändras efter hand.
Kvalifikationer
För att trivas och lyckas i din roll behöver du
- En eftergymnasial utbildning som är relevant för uppdraget eller annan kombination av utbildning och erfarenhet som
arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Ha en god förmåga att arbeta såväl självständigt som i samverkan med andra.
- Ha en mycket god datorvana och kunskaper i hela Office-paketet med djupare kunskaper i Excel vilket inkluderar bland annat Pivottabeller och Power Query.
- Ha mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med inköp, inköps- och behovsanalyser och statistik. Vi ser det även som meriterande om du har arbetat i ett verksamhetssystem/logistiksystem.
Vi söker dig som har intresse för att arbeta med och effektivisera och optimera inköps- och lagerhållsningsrutiner. Du är analytisk med en god förmåga att sätta dig in i nya sammanhang, förstå helheten och dra relevanta slutsatser samt identifiera förbättringsmöjligheter i rutiner och processer. Du är delaktig och drivande i utvecklings- och förbättringsarbetet. Du är noggrann, strukturerad och organiserad och kan hantera parallella uppgifter med bibehållen kvalitét. Du är ansvarstagande och tar tag i avvikelser så snart de uppstår och löser problem på ett strukturerat sätt. Du förstår vikten av att vi kan leverera till våra kunder i rätt tid och med rätt kvalitet.
Om arbetsplatsen
Malmö stad ansvarar, i egen regi, för hjälpmedelsförsörjningen avseende medicintekniska hjälpmedel till Malmöbor som är 20 år och äldre med funktionsnedsättning inom det kommunala ansvarsområdet.
Navet i hjälpmedelsförsörjningen är Hjälpmedelscentrum där huvudlager, serviceverkstad, rekonditioneringsavdelning, utprovningslokaler med mera finns. Hjälpmedelscentrum har i uppdrag att erbjuda funktioner för inköp, lagerhållning, distribution, teknisk service, recirkulation, rådgivning, utprovning, utbildning, information och IT-stöd. Hjälpmedelscentrum finns på Valdemarsro och här arbetar drygt 50 medarbetare.
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Hjälpmedelscentrum tillämpar flextidsavtal och Malmö stad erbjuder friskvårdsbidrag samt möjlighet att semesterväxla.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidare
Omfattning: 100%
Antal tjänster: 2
Tillträde: Enligt överenskommelse
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att arbetet med urval och intervjuer påbörjas innan sista ansökningsdag.
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Om tjänsten
- Ansök senast
- 6 januari 2025.
- anställningsform
- Tillsvidareanställning
- Omfattning
- Heltid
- Referensnummer
- 20242544
Kontakt
Åsa Olsson
Sektionschef
076-6349070
Annie Boldt
Facklig företrädare - Vision
0766-118433
Rekrytering i Malmö stad
Undrar du hur vi arbetar med rekrytering i Malmö stad?