Utvecklingssamordnare inköpsrelaterade system
Arbetsuppgifter
Du kommer utföra arbetsuppgifter relaterat till stadens e-handelssystem såsom implementera nya avtal, svara på frågor kring olika e-handelsupplägg, ge rådgivning till upphandlarna i vad som är lämpligt upplägg för olika avtal samt arbeta nära stadens systemutvecklingsenhet. Din roll innebär att agera samordnare mellan systemenheten, upphandlare och beställare i e-handelssystemet.
Malmö stad har genomfört ett större projekt för att skapa en gemensam avtalsdatabas för hela organisationen. Du kommer ansvara för att denna databas är uppdaterad med korrekt och relevant information samt driva utvecklingsprojekt kopplat till denna.
En förutsättning för att kunna använda inköpsdata i analyssammanhang är att orders och fakturor innehåller efterfrågad information. Du blir ansvarig för att driva detta arbete framåt mot stadens leverantörer.
Du kommer även arbeta med förbättringar inom området uppföljning och analys kopplat till stadens olika system.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen/utbildning med inriktning exempelvis systemvetenskap, logistik/inköp, statsvetenskap alternativt kvalificerad yrkeshögskoleexamen inom exempelvis IT, e-handel, inköp och upphandling, logistik eller projektledning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med e-handelsfrågor inom offentlig sektor eller med ekonomisystem i en större organisation.
Det är viktigt att du trivs med att driva många projekt parallellt, att utveckla och förbättra befintliga processer. Har du dessutom ett stort intresse för system och e-handel har du alla förutsättningar för att lyckas.
Då tjänsten är en koordinerande roll behöver du vara mycket bra på att samarbeta men du måste även trivas med att arbeta självständigt samt vara bekväm med att sätta din egen agenda. Du behöver vara analytiskt lagt och kunna dra slutsatser utifrån befintliga förutsättningar i system samt kunna formulera dina slutsatser till konkreta förbättringsåtgärder.
Upphandlingsenheten består av personer med olika bakgrund och med olika kompetensprofil. Vi söker dig som är prestigelös och ödmjuk då vår kultur präglas av lärande där vi delar med oss av erfarenheter och utvecklas tillsammans. Det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du behöver dessutom ha en god kommunikationsförmåga då du ska hålla i möten och även genomföra presentationer inför andra.
Om arbetsplatsen
Upphandlingsenheten, som är en enhet inom Ekonomiavdelningen på Stadskontoret, har ett övergripande ansvar att vägleda all upphandlingsverksamhet i Malmö stad och dess bolag. Enheten ansvarar för genomförandet av stadsövergripande ramavtal men arbetar även med förvaltningsspecifika upphandlingsärenden. Upphandlingsenheten består i dagsläget av totalt 35 personer varav de flesta är upphandlare med självständigt ansvar för specifika avtalsområden.
Upphandlingsenheten består av engagerade, drivna och kompetenta medarbetare och du ges möjlighet till inspirerande kollegial arbetsmiljö med löpande kompetensutveckling inom relevanta områden. Vi erbjuder dig ett arbete i en positiv och trivsam miljö. Vi sitter i centrala Malmö med bara fem minuters promenad till tåg- och busstationer vid Triangeln. Här finns både affärer och lunchrestauranger alldeles runt hörnet.
Stadskontoret riktar, utmanar och förstärker utvecklingskraften i organisationen, i staden och i regionen. Vi är kommunstyrelsens förvaltning och arbetar med ett helhetsperspektiv nära stadens ledning. Stadskontoret består av sex olika avdelningar och har sammanlagt ca 300 personer anställda. Våra avdelningar arbetar inom ett brett spektrum av områden och förvaltningen har många medarbetare med en hög specialistkompetens.
Vi arbetar med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö och våra värderingar bygger på människors lika värde. Vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid och hos oss får du en dynamisk arbetsplats och möjlighet att tillsammans med professionella kollegor få göra skillnad på riktigt för Malmö och malmöborna.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Om tjänsten
- Ansök senast
- 9 oktober 2024.
- anställningsform
- Tillsvidareanställning
- Omfattning
- Heltid
- Referensnummer
- 20241865
Kontakt
Annika Hjort
Sektionschef
annika.hjort@malmo.se
070-9955286
Åsa Jarlstam
Facklig kontaktperson Akavia/Saco
asa.jarlstam@malmo.se
040-345116
Vision Malmöavdelningen
Facklig kontakt
visionavdelningen@malmo.se
040-304830
Rekrytering i Malmö stad
Undrar du hur vi arbetar med rekrytering i Malmö stad?