Vi söker nu en assistent som vid behov (på timmar) kan stärka upp våra verksamheter intern kundservice och servicehubben
under sommaren och hösten.
Våra medarbetare servar både intern personal och medborgarna i Malmö stad. På Intern kundservice hanterar vi kundtjänstärenden för
olika verksamheter. Synpunkter, felanmälningar och frågeställningar tas emot via telefon och e-post. Här jobbar man i flera system för
att kunna svara på frågor och ta emot felanmälningar av olika slag. I arbetsuppgifterna på servicehubben ingår allt ifrån möblering av
konferenslokaler, posthantering i stadshuset, samt arbete i reception. Vi söker en person som ska kunna arbeta i båda dessa
verksamheterna. Vi sitter i fina lokaler i stadshuset och arbetar som ett team med samma chef.
Följande kvalifikationer är ett krav för tjänsten:
Treårig gymnasieutbildning
Ca ett års arbetslivserfarenhet av kundkontakt via telefon eller direktkontakt.
Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Grundläggande kunskaper i engelska i både tal och skrift.
Erfarenhet av att använda flera olika digitala verktyg i arbetet (tex ärendehanteringssystem, sociala medier).
Erfarenhet av informationssökning.
Vi söker dig som är serviceinriktad, har god kommunikativ förmåga och är bra på att samarbeta. Vidare är du resultatinriktad och har lätt
för att snabbt ta till dig information och lära dig nya uppgifter och arbetssätt. Du gillar att arbeta i en miljö med kontinuerlig utveckling
och har förmåga att se möjligheter och är bra på att lösa problem.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Meriterande
Tidigare erfarenhet från kundcenter/kundtjänst eller motsvarande
Tidigare erfarenhet från arbete i reception
Kommuntjänster har drygt 600 anställda inom sex olika verksamhetsområden. Uppdraget är att tillhandahålla kvalitativa, hållbara och kostnadseffektiva tjänster till Malmö stads förvaltningar och till Malmöborna. Kommuntjänster erbjuder likvärdig service för alla, hög tillgänglighet och professionellt bemötande.
Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Anställningsform:Tidsbegränsad anställning
Omfattning: Deltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: Enligt överenskommelse så fort som möjligt
Ansök senast:
27 maj 2022
Anställningsform:
Tidsbegränsad anställning
Omfattning:
Deltid
Referensnummer:
20221518
Petra Fredin
Sektionschef
0721-828933
Julieta Sepulveda
Facklig kontaktperson Vision
040-344621
Undrar du hur vi arbetar med rekrytering i Malmö stad?