Eldningsförbud och höga temperaturer i Malmö
Från och med den 26 juni är det är eldningsförbud i Malmö stad. Det innebär att det är förbjudet att elda och grilla i skog och mark. Det är dock tillåtet att grilla på fasta grillplatser och om du använder en upphöjd grill på ben.