$left
$middle

Uppdaterad information "Svårt att nå Malmö stads anställda"

Telenors telefoni ska nu vara återställd. Även alla personlarm ska nu fungera fullt ut. Tjänster med larm via larmcentralen är åter i drift.

Uppdaterad information 11:07

Telenors telefoni ska nu vara återställd. En del användare kan fortfarande, ett litet tag framöver, råka ut för "tysta samtal", det vill säga samtal där inga parter hör varandra. Får du tysta samtal, kan du pröva att starta om mobilen, eller slå på och sen av flygplansläge, och testa på nytt. Även alla personlarm ska nu fungera fullt ut. Tjänster med larm via larmcentralen är åter i drift.

Bakgrund

Telenor har störningar i sitt mobilnät och därför kan det vara svårt att nå Malmö stads anställda eller Malmö stads kontaktcenter på telefon. Detta påverkar bland annat också larmcentralen och hemtjänsten i Malmö.

  • E-post fungerar och du kan nå oss på e-post: malmostad@malmo.se.
  • För er Malmöbor som har Telenor privat kan det vara svårt att nå era anhöriga eller arbetsgivare. Försök med sms, e-post eller andra digitala kanaler.

Vi återkommer med information när vi vet mer.

Det går att ringa till 112

Du kan ringa till 112 även om du inte har ett sim-kort i din mobiltelefon, även om ditt abonnemang är avstängt och även om du har slut på pengar på ditt kontantkort.

 

sv