Projektledare till Kontaktcenter
Arbetsuppgifter
Vi söker 3 projektledare till kontaktcenter som vill vara med i vår fortsatta utvecklingsresa. Du kommer att vara delaktig i kontaktcenters arbete med förändringar och förbättringar i så väl det dagliga arbetet som i enhetens utvecklingsarbete.
Arbetsuppgifter
I rollen som projektledare ingår att själv och i nära samarbete med kollegor arbeta med:
Planering och strategi
- Definiera mål och omfattning
- Skapa projektplaner och tidsplaner
- Identifiera resurser och kompetensbehov
- Riskhantering och strategier för att minska problem
Ledning, samordning och uppföljning
- Koordinera och leda arbetsgrupper
- Hålla regelbundna möten
- Säkerställa serviceprocessen och perspektiv som t ex mänskliga rättigheter, tillgänglighet i dina uppdrag
- Kvalitetssäkring och leverans
- Säkerställa uppföljning av resultat
- Genomföra utvärdering av projekt efter leverans
- Dokumentera och ta vidare lärdomar och förbättringsområde
Vilka egenskaper behovs i rollen och för att du ska trivas hos oss?
Du är en driven och flexibel person med stor initiativförmåga och du trivs att arbeta både självständigt och i team. Du har en förmåga att se helheter och förstå hur olika delar hänger ihop. Vi ser att du har en agil arbetsstil där du anpassar dig snabbt till förändring och är en problemlösare. Du har en analytisk förmåga, är resultatinriktad och engagerad i att leverera hög kvalitet i det du tar dig an.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har följande kvalifikationer:
Krav
- Högskoleexamen (180 hp), tex inom statsvetenskap, kommunikation, service management.
- Minst 4 års relevant arbetslivserfarenhet, tex av projektledning, utvecklingsarbete, kundservice, offentlig sektor.
- Erfarenhet av projektledning
- Dokumenterad projektledarutbildning
- Goda kunskaper i svenska och engelska
Meriterande
- Erfarenhet från stor organisation med hög komplexitet
- Erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsfrågor i kommunal verksamhet i stadsövergripande eller förvaltningsövergripande perspektiv
- Erfarenhet av kontaktcenter/kundservice/kundtjänst
- Erfarenhet av beredskapsarbete
- Erfarenhet av arbete med mänskliga rättigheter och tillgänglighetsfrågor
Om arbetsplatsen
Kommuntjänster har drygt 600 anställda inom sex olika verksamhetsområden. Dessa områden är: HR-service; kontaktcenter; serviceresor; städservice; intern service samt redovisningsenheten. Uppdraget är att tillhandahålla kvalitativa, hållbara och kostnadseffektiva tjänster till Malmö stads förvaltningar och till Malmöborna. Kommuntjänster erbjuder likvärdig service för alla, hög tillgänglighet och professionellt bemötande.
Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 3
Tillträde: Enligt överenskommelse augusti/september.
Lönespann: 38.000-46.000
Övrigt
Om tjänsten
- Ansök senast
- 22 maj 2025
- Anställningsform
- Tillsvidareanställning
- Omfattning
- Heltid
- Referensnummer
- 20251211
Kontakt
Lars Kristensson Facklig kontaktperson SACO 0708-123687 lars.kristensson@malmo.seLova Rudin Vision 040-349755 lova.rudin@malmo.seFrida Andersson Sektionschef 0723-820188Rekrytering i Malmö stad
Undrar du hur vi arbetar med rekrytering i Malmö stad?