E-tjänst för båtplatser stängs tillfälligt
Från den 25 juni till den början av december kan du inte registrera dig i kön för båtplatser eller skicka in en intresseanmälan för en ledig båtplats i Malmö stads e-tjänst. Det beror på att vi byter ut vår e-tjänst och it-system kopplat båtplatskön.
Malmö stad fördelar ut båtplatser efter hur länge du varit placerad i kön. Varje dag du står i kön får du en poäng. Den som har stått i kön längst och tackar ja till erbjudandet får arrendera (hyra) en båtplats som ska fördelas ut.
Så påverkas du som inte är registrerad i kön
- Du kommer inte kunna skapa ett konto eller ställa dig i kön i e-tjänsten. När e-tjänsten öppnar igen kommer du att kunna registrera ett konto.
Så påverkas du som har en köplats
- Du kan inte logga in i e-tjänsten för att se dina kontouppgifter eller köpoäng.
- Dina köpoäng blir frysta från 25 juni till e-tjänsten öppnar igen. Då räknas de som vanligt igen. Du behöver inte göra något för att behålla dina köpoäng eller din plats i kön.
- Alla som är registrerade i kön och skulle ha fått en avi för köavgiften under perioden då e-tjänsten är stängd kommer att få avierna när systemet är igång igen. Aviseringsperioden justeras framåt med motsvarande antal dagar.
Så påverkas du som har en båtplats
- Du kommer inte kunna logga in i e-tjänsten för att se dina kontouppgifter, avtal eller avi.
När bytet av e-tjänst är klart
I början av december förväntas den nya e-tjänsten vara på plats och implementerad och du kan logga in i e-tjänsten igen.
Om du har frågor
Har du frågor kan du kontakta Malmö stads kontaktcenter via mejl eller telefon.
Båtplatser i Malmö
Malmö stad arrenderar (hyr ut) 74 stycken båtplatser i stadens hamnområden.