Sektionschef kontaktcenter
Arbetsuppgifter
Kontaktcenter är Malmöbornas väg in till Malmö stad och erbjuder medborgarservice via telefon, mejl, chatt och besök. Här svarar kommunvägledarna på frågor, guidar via webb och e-tjänster, tar emot felanmälningar och synpunkter samt hänvisar till rätt person eller verksamhet när det behövs. Inom enheten finns även konsumentrådgivare som ger råd och stöd vid till exempel reklamtioner och vid köp av varor och tjänster samt företagslots som hjälper nya och befintliga företagare att navigera bland tillstånd, lagar och regler kopplade till företagande i Malmö.
På Kontaktcenter arbetar vi ständigt med att utveckla och förbättra service för att göra vardagen enklare för Malmöborna. Vårt mål är att alla ska få ett gott bemötande och en likvärdig serviceupplevelse. Det ska vara lätt att göra rätt i kontakten med Malmö stad!
Vi söker dig, som tillsammans med kunniga och erfarna medarbetare, vill vara med och fortsätta utveckla Malmö stads kontaktcenter.
Du är en av fyra sektionschefer, varav en av tre som har kommunvägledare som närmsta medarbetare. Du arbetar i ett delat ledarskap, där du även är en del i bemanningsplaneringen. Du har en viktig roll i att stötta medarbetarna, samordna och fortsätta utveckla verksamheten i nära samarbete med dina kollegor och medarbetare. Uppdraget innebär även att vara en del i samverkan och utvecklingen tillsammans med förvaltningarna. Du har personal-, budget- och verksamhetsansvar och du ingår i kontaktcenters ledningsgrupp.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant examen från universitet/högskola eller utbildning/erfarenhet som kan prövas likvärdig
• Dokumenterad ledarerfarenhet (budget-, arbetsmiljö- och personalansvar)
• Erfarenhet av att arbeta med service
• Goda IT-kunskaper och god erfarenhet av att arbeta med olika former av systemstöd
• God administrativ förmåga
• Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av coaching och teamutveckling
• Verksamhetsutveckling
• Erfarenhet av att navigera i en stor organisation med hög komplexitet
• Erfarenhet av offentlig verksamhet
• Erfarenhet av bemanningsplanering
• Goda kunskaper i engelska
För att trivas som ledare hos oss har du en god förmåga att leda dig själv, ta ansvar för dina handlingar samt reflektera över och utveckla ditt ledarskap. Du motiverar dina medarbetare och skapar engagemang, delaktighet och tydliga förväntningar för att effektivt uppnå de gemensamma målen. I ditt ledarskap är du lyhörd och kommunikativ, där du tillsammans med medarbetarna skapar en tillåtande kultur med fokus på lärande och samarbete. Som ledare i Malmö Stad ser du din roll och verksamhet i ett större sammanhang, där det är vägledande för dig att ta hänsyn till helheten i agerande och beslut.
Att du som ledare planerar aktiviteter och projekt effektivt och i god tid ser vi som en förutsättning. Det vi söker hos dig är vidare en ledare som är coachande, serviceminded och har vana att leda grupper i förändringsprocesser.
Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten och dina ledaregenskaper.
Om arbetsplatsen
Kommuntjänster har ca 700 anställda inom sex olika verksamhetsområden. Dessa områden är: HR-service; kontaktcenter; serviceresor; städservice; intern service samt redovisningsenheten. Uppdraget är att tillhandahålla kvalitativa, hållbara och kostnadseffektiva tjänster till Malmö stads förvaltningar och till Malmöborna. Kommuntjänster erbjuder likvärdig service för alla, hög tillgänglighet och professionellt bemötande.
Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Möjlighet till distansarbete: Ja, utifrån verksamhetens behov.
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Om tjänsten
- Ansök senast
- 26 mars 2025
- Anställningsform
- Tillsvidareanställning
- Omfattning
- Heltid
- Referensnummer
- 20250628
Kontakt
Ann Ekvall Enhetschef 0708-788448 Lova Rudin Vision 040-349755 lova.rudin@malmo.seLars Kristensson Facklig kontaktperson SACO 0708-123687 lars.kristensson@malmo.sePeter Persson KOMMUNAL peter.persson@maolmo.seRekrytering i Malmö stad
Undrar du hur vi arbetar med rekrytering i Malmö stad?