Har du en flamingo hemma?

Har du en flamingo i ditt hem och vill bli en del av vårt framtida kulturarv? Vi samlar in bilder på flamingon som inredning.

Några av de bilder som samlats in hittills.

I anslutning till utställningen Människor <3 fåglar = sant? samlar museet in bilder på flamingon som inredning.

Flamingon är en av världens mest kända fågelarter. År 1957 skapade amerikanen Don Featherstone den ikoniska trädgårdsflamingon av plast. I och med det startade en lång inredningstrend med flamingotema. Idag kan man se flamingoföremål överallt. Det kan vara allt från kontorsmaterial, kläder eller till och med möbler.

Har du en flamingo i ditt hem och vill bli en del av vårt framtida kulturarv? Vi vill gärna ha en bild på din flamingo och en bild där man ser den på sin plats i hemmet. Skicka in dina bilder genom att fylla i och skicka in formuläret nedan.

Malmö museum har ett regionalt perspektiv och vill samla in bilder från bostäder både i Malmö och övriga Skåne.

Medgivande till arkivering och publicering: I och med att jag lämnar in bilderna godkänner jag att de arkiveras och publiceras i Malmö museums kanaler. Med kanaler menas alla Malmö museums kanaler så som webbplatser och sociala medier samt utställningar och trycksaker.När du skickar in dina bilder och din information lagras de personuppgifter du lämnat i en databas och behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Vill du veta mer om hur Malmö stad hanterar personuppgifter, gå in på malmo.se/personuppgifter. * (obligatorisk)