$left
$middle

Motionssimning 20 juni–14 augusti

50-metersbanor: måndagar–torsdagar, 25-metersbanor: fredagar–söndagar.

Delar av Hylliebadet stängda för underhåll

27 juni–10 juli (vecka 26-27) är hela relaxavdelningen samt varmpoolen i familjedelen Bubblan stängda för underhåll. Resten av anläggningen är öppen som vanligt. 15–28 augusti (vecka 33–34) är bassängen Vågen stängd för underhåll. Resten av anläggningen är öppen som vanligt.

Våra träningspass

På Hylliebadet erbjuder vi ett antal olika typer av träningspass. Läs mer om våra olika pass här.

Aqua Fitness

Tränar upp din kondition, bålstabilitet, styrka, flexibilitet och balans. Vi använder oss av boxningssäck i vattnet samt olika material som hantlar, plattor och gummiband.

Aqua Float

Ett komplett HIIT-pass (högintensiv intervallträning) som inkluderar olika styrkeövningar. Vi står på en balansbräda i vattnet och passet ger dig en riktig helkroppsworkout.

AquaPower

Ett komplett HIIT-pass (högintensiv intervallträning) som inkluderar olika styrkeövningar i vattnet.

Aquamove

​Ett fartfyllt och härligt danspass i vattnet!

Cirkelträning

Högintensiv cirkelträning med fokus på styrka och kondition. 40 sek träning, 20 sek vila. Eget tempo och vikter utifrån sin egen förmåga.

CoreFitness

Träningspass med fokus på bål-, rygg- och sätesstabilitet.

Dans

Ett enklare danspass anpassat för 55+. Olika dansstilar till olika koreografier.

Djupvattengympa

Skonsam träning i vattnet där vi med hjälp av ett bälte kan hålla oss vid ytan utan kontakt med botten. Fokus på uthållighet och styrka till medryckande musik.

Funktionell träning

Styrketräning som ger dig stabilitet, rörlighet, balans och koordination på samma gång. En allsidig träning för hela kroppen. Eget tempo och vikter utifrån sin egen förmåga.

Funktionell styrka

Ett helkroppspass med fokus på styrka och kondition.

Funktionell step

Träning med stepbräda. Kondition och styrketräning till olika koreografier.

Förälder-/barnträning

Stärk din kropp på ett säkert och effektivt sätt. Vi jobbar igenom hela kroppen och lägger mycket på fokus på att stärka bålmuskulaturen. Ta gärna med ditt barn (0-3 år).

Gympa

Ett koreograferat gympapass som passar för alla motionärer. Gympapasset är skonsamt för lederna samtidigt som det kör igenom hela kroppen.

Pilates

Tillsammans med pilatesbollen stärker vi upp rygg, bål och får en bättre hållning.

Rörlighetsträning

30/45 minuters rörlighetsträning för leder och muskler.

StepFitness

Träning med stepbräda. Kondition och styrketräning till olika koreografier.

Stryketräningspass. En tjej som lyfter en stång med hantlar på.

Skivstång

Ett styrketräningspass med skivstång och vikt. Passet går igenom alla muskelgrupper.

Tabata

Intervallträning är den optimala kombinationen för att utveckla styrka och kondition. Här gäller 20 sekunder träning, 10 sekunder vila. Passet är uppbyggt med olika träningsredskap eller din egen kropp som motstånd.

TRXBOX

Högintensiv träning med hjälp av TRX-övningar och inslag av boxning. TRX står för Total body Resistance Exercise, och är en träningsform där man tränar smidighet, styrka, balans och kondition med hjälp av sin egen kroppsvikt.

TRXtabata

Ett kombinerat pass av våra gruppträningspass Tabata och TRXBOX.

Vattengympa

Styrka, kondition och smidighet till bra musik. Vattnet är ett naturligt motstånd för rörelserna och ger träning för hela kroppen. En skonsam träningsform med låg skaderisk som passar de allra flesta.