Kontakta Malmö stad
Ring, mejla, chatta med eller besök kontaktcenter om du vill komma i kontakt med Malmö stad. Kommunvägledarna på kontaktcenter svarar på dina frågor och vägleder till rätt person eller verksamhet.
Mejla inte känslig information till oss - ring i stället
Kontakta oss via telefon om ditt ärende kan innehålla känslig information, exempelvis när du ska lämna personuppgifter om dig själv eller andra. Detsamma gäller om du ska lämna andra sekretessbelagda uppgifter som till exempel rör din hälsa eller affärshemligheter i ditt företag.
Presskontakt
Övriga kontaktvägar
Chatt
Via chatten hanterar våra kommunvägledare alla allmänna ärenden, men inte enskilda ärenden som inkluderar personuppgifter. Har du ett enskilt ärende ska du istället ringa till oss.
Sociala medier
På sociala medier besvarar vi alla frågor om och synpunkter på våra verksamheter. Har du frågor eller synpunkter gällande politiska beslut kan du i stället kontakta våra förtroendevalda politiker direkt.
Felanmälan och synpunkter på stadsmiljön
E-post: malmostad@malmo.se
Telefon: 040-34 10 00
Telefontider: 08.00-17.00
Om du vill felanmäla något som inte kan vänta på vardagar efter klockan 17.00 eller på helger, ringer du 040-34 10 00 och väljer att bli kopplad till vår jourtjänst.
Akuta sociala ärenden och orosanmälningar
Telefonnummer: 040-34 56 78
Akut telefontid: vardagar 16:00–08:00. Lördag, söndag och helgdag kan du ringa dygnet runt.
Under kontorstid kan du kontakta socialtjänsten.
Vid livshotande situation – ring 112.
Kontakta oss
Malmö stads kontaktcenter
- E-post:
- malmostad@malmo.se
- Telefon:
- 040-34 10 00
- Telefontider:
- Vardagar 08.00–17.00
- Länk till webbplats:
Sidan senast uppdaterad: