Publicerad 21 juli 2020

21 juli 2020

Telefon

070-123 456 78

Telefontider

Måndag - torsdag

Kl. 07.00 - 17.00

Fredag

Kl. 07.00 - 16.00

Öppettider för besökare

Måndag - torsdag

Kl. 07.00 - 17.00

Fredag

Kl. 07.00 - 16.00

Adress

Malmö stad, 205 80 Malmö 

Debiteringen

Debiteringen hanterar fakturering inom olika kommunala områden samt inkomstanmälan för förskola, fritidshem och familjedaghem i Malmö stad.

Information med anledning av coronaviruset och covid-19

Från och med tisdagen den 17 mars har vi stängt för debiteringens fysiska besök på Augustenborg på grund av coronaviruset.


Läs mer om vårt arbete med coronaviruset och covid-19

Betala via autogiro

Det går bra att betala din faktura från debiteringen via autogiro. För att anmäla autogiro:

  1. Logga in på din internetbank.
  2. Välj sedan Autogiro och sök efter betalningsmottagare Malmö stad.
  3. Välj Malmö stad, Debiteringen. Vårt bankgiro-nummer för autogiro är 5188–8329.*
  4. Fyll i betalarnummer. Det är personnumret eller kundnumret till den person som står på fakturan.

*Observera att vårt bankgironummer för autogiro skiljer sig från det som står på din faktura.

Betala via e-faktura

Med e-faktura får du din faktura från oss direkt till din internetbank istället för med vanlig post hem till dig. För att anmäla e-faktura:

  1. Logga in på din internetbank.
  2. Gå in under e-faktura.
  3. Sök efter Malmö stad Debiteringen.
  4. Ange det kundnummer som står på din senaste faktura.
  5. Om du avser att betala för någon annan anger du även personnummer till denna person.

Väntar du en utbetalning från oss?

Vi använder oss av Swedbanks kontoregister vid utbetalning.
Har du anmält ditt konto dit sker utbetalning direkt till angivet konto. Här kan du anmäla ditt konto till deras register.

Kontot kan du ha i vilken svensk bank som helst, du behöver alltså inte vara kund hos Swedbank. Om du inte har anmält konto sker utbetalning via utbetalningskort istället.

Om du får en faktura där det står tillgodo

Det kan finnas två orsaker till att det står tillgodo på din faktura.

1. Du har betalt en felaktig räkning

Du har då pengar tillgodo som du ska få tillbaka. Du kommer få tillbaka pengarna i en utbetalning via bank.

2. Du har en obetald räkning där slutsumman inte stämmer

Vad detta innebär varierar från fall till fall, det kan innebära att du ska betala en mindre summa än vad som stod på den obetalda räkningen eller så kan det innebära att du ska få pengar tillbaka.

Det kan till exempel handla om att inkomstanmälan inte har kommit in i tid och att du därför har fått maxtaxa för barnomsorg. Minusbeloppet visar vilken justering som gjorts.

Kontakta debiteringen så hjälper de dig.

Telefontider: Måndag-torsdag vecka 28-32: 10.00-12.00