Malmö stad
$left
$middle
Interiör där man ser det stora luftiga biblioteksrummet på Garaget. Stora fönster, bokhyllor och sittplatser utmärker rummet.

Problem med inloggning i Malin med Safari

Just nu är det problem med inloggning i bibliotekskatalogen Malin för dem som använder webbläsaren Safari. Vi arbetar med att lösa problemet och rekommenderar att du använder webbläsaren Chrome tills problemet är löst.

Tillgänglighetsredogörelse för bibliotekstjänsten Malin

Malin är den publika katalogen för Biblioteken i Malmö. Här kan du bland annat söka och reservera material som finns på alla folkbiblioteken i Malmö.

Malmö stad står bakom bibliotekskatalogen Malin. Vi vill att alla ska kunna använda tjänsten. Den här webbsidan beskriver hur plattformen uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service (DOS-lagen), eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

Vi är medvetna om att delar av tjänsten inte är helt tillgänglig. Se avsnittet "Innehåll som inte är tillgängligt" för mer information.

Om du behöver innehåll från Malmö stads bibliotekskatalog Malin som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning nedan, kan du kontakta vårt kontaktcenter.

Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns så att vi kan åtgärda det.

Rapportera tillgänglighetsbrist för Plattform för Malmö stads visuella identitet

Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du upplever att tillgängligheten brister kan du anmäla det till DIGG.

Anmäl bristande tillgänglighet hos DIGG

Den här tjänsten är delvis förenlig med DOS-lagen på grund av de brister som beskrivs nedan.

Om DOS-lagen hos DIGG

Det innehåll som beskrivs nedan är på ett eller annat sätt inte helt tillgängligt.

Bristande förenlighet med lagkraven:

  • Tjänsten respekterar inte användares inställningar då den inte använder så kallad dark mode. Det innebär att du som användare inte kan växla mellan en ljus och en mörk bakgrund för din skärm utan måste använda de inställningar som Malmö stad erbjuder.
  • Felmeddelanden är inte associerade med inmatningsfält
  • Tjänsten har en fast toppmeny vilket försvårar för de användare som har behov av att förstora den besökta sidan, särskilt i mobiler med mindre fönster
  • Det är inte möjligt att nå all funktionalitet med mus eller tangentbord
  • Tjänsten har så kallade tangentbordsfällor, det vill säga du som användare riskerar att fastna i ett visst läge, det gäller särskilt funktionen där andra liknande författare rekommenderas
  • Fokusmarkeringen är inte synlig i dark mode
  • Det finns länkar och felmeddelanden som endast indikeras med färg
  • Instruktioner som berättar hur ett specifikt fält ska fyllas i är inte associerade med det utpekade fältet
  • Texten till funktionen ”Spara min lånehistorik” har inte tillräcklig kontrast
  • Översättningar från engelska till svenska för enskilda knappar är inte gjord överallt i tjänsten
  • Sökfältet saknar synlig instruktion
  • Länk som gör det möjligt att hoppa över innehåll, till exempel, i sidhuvudet saknas
  • Strukturen är inte korrekt uppmärkt på startsidan

Vi gör både revisioner utförda av tillgänglighetsexperter och självskattningar i olika sammanhang. Vi gör löpande nya genomgångar och tester i samband med att vi utvecklar bibliotekssystemet Vega och arbetar hela tiden med att åtgärda brister som identifieras.

Senaste granskningen gjordes 2025-03-20.

Kontakta oss

Stadsbiblioteket

Telefon:
040-660 85 00
Postadress:
Malmö stad Stadsbiblioteket 205 80 Malmö

Sidan senast uppdaterad:

sv