Service Manager
– for future tourism

En yrkeshögskoleutbildning för dig som vill jobba som ledare inom besöksnäringen och som bara nöjer dig med det bästa.

Chatta med oss!

Varje måndag kl. 9–10, mellan den 1 mars och 24 maj, kan du ställa frågor direkt till utbildningsledare Ingela Asplund.

Nu är det rätt tid att ta satsa på din egen utveckling, och skaffa dig en utbildning som både stärker dig i ditt eget ledarskap och erbjuder utveckling inom viktiga framtida kompetenser som besöksnäringen behöver i en föränderlig värld!

Då är det viktigt att vi har kompetenta personer som kan hantera och utveckla det "nya normala"

På vår Service Manager-utbildning får du verktyg att axla uppdrag som ledare inom besöksnäringen som fortsatt är världens största industri! En näring som omfattar att resa, bo, äta, göra, uppleva och handla. En tredjedel av studietiden är företagsförlagd (LIA), som du är fri att förlägga var i världen du vill så snart vi får lov att resa igen. Bara din fantasi sätter gränser!

”Utbildningen erbjuder en perfekt mix mellan praktik och teori, där den personliga utvecklingen är i fokus.”

Felicia Jacobsen
Marknadsansvarig, Malmö Citysamverkan
”Service Manager utbildningen var en viktig del i resan mot min dröm att öppna en kombinerad butik och bar i Köpenhamn.”

Erik Lohaven Persson
Founder & CEO, Hats, Boots & Bourbon

Yrket

Yrkesrollen Service Manager är väldigt bred och kan innebära jobb som exempelvis projektledare, marknadsförare, produktutvecklare, kundrelationsansvarig eller mellanchef inom besöksnäringen.

Besöksnäringen består av ett antal olika branscher i vilka du kan jobba efter utbildningen. Det kan t.ex. handla om destinationsutveckling, event, handel, hotell, restaurang, mässor, möten, resor, transport eller turistattraktion. 

FÖRKUNSKAPER
Du behöver ha grundläggande behörighet för yrkeshögskolestudier. Du behöver dessutom ha särskilda förkunskaper i form av två års dokumenterad, samt relaterad, yrkeserfarenhet på heltid alternativt omvandlad deltid.
YH-POÄNG
Yrkeshögskoleutbildningen till Service Manager är på 400 Yh-poäng.
ÖVRIGT
Utbildning är avgiftsfri och CSN-berättigad.

Resor till och från LIA (lärande i arbetslivet) bekostar du själv.
OM ANSÖKAN
Ansökan är öppen 15 februari–24 maj

Utbildningsstart 30 augusti 2021

Du får ditt antagningsbesked 22 juni.

Samarbeten och kontakter

Vi har en mycket aktiv och kompetent ledningsgrupp med representanter från Malmö Turism, Event in Skåne, Visita, Copenhagen GO Hotelt, Clarion Hotel & Congress Malmö Live, Skånetrafiken, SR Skolrestauranger, Svensk Handel, Daniella Ibis AB, Funnys äventyr och Ystad Turism. Näringslivet har en stor inverkan på och insyn i vår utbildning. Vårt goda samarbete underlättar för många av våra studerande att snabbt få anställning efter examen.

Vid det här laget har vi också ett upparbetat kontaktnät med företag både i Sverige och utomlands som ställer upp med sin tid och kunskap för den arbetsplatsförlagda utbildningsdelen – LIA. Som studerande har du friheten att förlägga denna del av utbildningen var du vill i Skåne, Sverige eller utomlands. Du själv står för resa och uppehälle. Bara din fantasi sätter gränserna!

VILL DU VETA MER?
KONTAKTA MIG
Ingela Asplund, utbildningsledare
tel: 0738-56 47 01
ingela.asplund@malmo.se

 Foto: Frasse Franzén