Malmö stad
$left
$middle

Rekommendationer för samordningsrollen

Här hittar du förslag på ersättning, anställningsform och kravprofil för rollen som samordnare i en samverkansgrupp kopplat till samverkansmodellen. Rekommendationerna är framtagna av fastighets- och gatukontoret.

Ersättning för samordningsrollen

Fastighets- och gatukontoret bedömer att en rimlig ersättning för 25 % av en heltidstjänst ligger mellan 100 000 och 120 000 kronor per år, inklusive sociala avgifter. Bedömningen baseras på ett samverkansstöd på 300 000 kronor och gällande löneläge för liknande arbetsuppgifter.

Vi rekommenderar en timanställning för att möjliggöra mer intensivt arbete vid behov och vid arbetstoppar. Samordningsrollen kan också arvodas på andra sätt, till exempel genom konsultarvode.

Exempel på timlön och arbetstid

  • Timlön: 170 kr (exklusive sociala avgifter)
  • Timlön inklusive sociala avgifter: 247 kr (170 x 1,45)
  • Årsarbetstid: 400 timmar = 98 600 kr/år (inkl. sociala avgifter)
  • Månadsarbetstid: 33 timmar = 8 134 kr/månad (inkl. sociala avgifter) / 5 440 kr netto
  • Veckoarbetstid: 8 timmar = 1 972 kr/vecka (inkl. sociala avgifter) / 1 360 kr netto

Kravprofil

Fastighets- och gatukontoret har bedömt vilka krav på kompetens som gäller för samordnarens arbete enligt samverkansmodellen.

Arbetsuppgifter

  • Sammankalla och föra anteckningar vid möten i lokalnätverksforum.
  • Ansvara för återrapportering och ny ansökan för samverkansstöd.
  • Vara kontaktperson gentemot fastighets- och gatukontoret och delta i avstämningsmöten.
  • Planera och samordna aktiviteter kopplade till samverkansgruppen.
  • Delta i möten som fastighets- och gatukontoret bjuder in till.
  • Samarbeta med fastighets- och gatukontorets samarbetspartners, till exempel andra förvaltningar och konsulter.
  • Utbyta erfarenheter med andra samverkansorganisationer.
  • Delta i och sammankalla till styrelse- och styrgruppsmöten.

Kvalifikationer

  • Gymnasieutbildning.
  • Erfarenhet av att anordna och samarbeta kring lokala aktiviteter.
  • Grundläggande förståelse för hur en förening fungerar.
  • Administrativ vana.

Personliga egenskaper

  • Ansvarstagande och strukturerad.
  • Kan hantera flera uppgifter samtidigt.
  • Trygg med att prata inför en grupp.

Sidan senast uppdaterad:

sv