Önskemål Eurosize
Malmö stads förvaltningar och bolag kan skicka in önskemål om affischering i staden. På stadens affischtavlorna prioriteras marknadsföring av evenemang och aktiviteter som riktar sig till den breda allmänheten. Syftet är att lyfta fram vad som händer i Malmö för att Malmö ska vara en öppen, levande och välkomnande stad och en attraktiv destination.
Önskemål inför våren 2025
Önskemålen gäller för perioden vecka 1-26 2025 och ska skickas in senast den 1 november 2024.
2024-11-01
Urvalsprinciper vid efterfrågan om affischplats
Då efterfrågan på affischplats är betydligt större än utbudet grundar sig urvalet på följande principer:
- Innehållet skall vara kommunövergripande, dvs ha ett intresse för Malmöbor oavsett var man bor, och ska bidra till att lyfta varumärkena Malmö och Malmö stad.
- Kampanjerna ska ha en bred Malmömålgrupp (ej snäv målgrupp).
- Evenemang som prioriteras och ges plats måste erbjuda aktiviteter som är kostnadsfria (exempelvis kringarrangemang där allmänheten kan delta). Vi får inte endast kommunicera biljettförsäljning.
- Evenemang som är profilerande och sätter Malmö på kartan ska prioriteras i första hand.
- Stora evenemang som värvas till stan ges plats härnäst, till exempel VM, EM, melodifestivalen med mera.
- Barn- och ungdomsverksamheter prioriteras därefter då det skapar delaktighet och ett engagemang som är viktigt för staden.
- Kampanjer som är viktiga för staden och alla Malmöbor, exempelvis samhällsinformation såsom valen, skolval, krisinformation med mera kan ges utrymme i mån av plats men prioriteras inte före evenemang i den här specifika kanalen.
Sidan senast uppdaterad: