Vanliga frågor om vår katalog Malin

Bibliotekens katalog Malin är uppdaterad och en del funktioner har ändrats. Här kan du få svar på de vanligaste frågorna om katalogen.

Hur reserverar jag böcker eller annat material?

När du ska reservera material måste du logga in på ditt konto. Det kan du göra på två olika sätt: dels genom trycka på reservationsknappen och fylla i formuläret eller genom trycka på länken "logga in" för att sedan söka och göra din beställning. 

Du förblir inloggad tills du själv väljer att logga ut. Om du använder en annan dator än din egen, glöm inte att logga ut och stänga webbläsaren när du är klar.

Hur loggar jag in på mitt bibliotekskonto?

När du loggar in i vår nya katalog kommer du inte per automatik till ditt bibliotekskonto. Klicka på ditt namn uppe i högra hörnet, så kommer du till ditt bibliotekskonto.
Om du använder en annan dator än din egen,  glöm inte att logga ut och stänga webbläsaren när du är klar.

Kan jag få e-post om nyinköpt media?

Bibliotekens nya katalog kan du inte spara dina sökningar och få e-post om nyinköpt media. Om du i dagsläget använder denna funktion kommer du även fortsättningsvis att få e-post om nyinköpt media. Om du skulle vilja lägga till eller ta bort sparade sökningar måste du göra detta i ”gamla katalogen”.

Vad är "favoritbibliotek"?

Ditt favoritbibliotek är förvalt som hämtställe när du reserverar material. För att välja eller ändra ditt favoritbibliotek så loggar du in på ditt konto, klickar på ditt namn uppe i högerhörnet och sedan på "Ändra dina uppgifter".

Här hittar du information om:

Senast ändrad: 2019-02-05 16:49