Uppdaterad 12 juni 2019

12 juni 2019

Telefon

070-123 456 78

Telefontider

Måndag - torsdag

Kl. 07.00 - 17.00

Fredag

Kl. 07.00 - 16.00

Öppettider för besökare

Måndag - torsdag

Kl. 07.00 - 17.00

Fredag

Kl. 07.00 - 16.00

Adress

Malmö stad, 205 80 Malmö 

Om du behöver en tolk

Om du inte pratar samma språk som barnet du hjälper är det bra att använda tolk. Om barnet får uttrycka sig på sitt eget språk är det bättre förutsättningar för barnet att komma till tals och du kan göra dig förstådd.

Överförmyndaren har ett upphandlat avtal med Språkservice AB och står för tolkkostnaden. För att kunna boka en tolk krävs medlemskap.

Bli medlem och boka en tolk – steg för steg

1. Registrera dig som kund hos Språkservice

Du måste registrera dig som kund hos Språkservice med hjälp av uppgifter som du får av överförmyndaren på begäran. När Språkservice tagit emot din ansökan kommer de att kontakta överförmyndaren för att kontrollera att du är god man.

2. Bli medlem

På förstasidan på Språkservice webbplats finns en ruta med rubriken ”Språkservice online”. En bit under den står det ”Ny kund?” och direkt under den texten står det ”Registrera dig som ny kund”. Klicka på länken ”Registrera dig som ny kund”.

Språkservice – bli medlem

3. Boka en tolk

När du sedan bokar en tolk ska du uppge överförmyndarens ärendenummer samt barnets initialer. Detta är viktigt för att överförmyndaren ska kunna identifiera din faktura. Uppge dessa uppgifter även om du inte blir tillfrågad.