$left
$middle

Önskemål Eurosize

Malmö stads förvaltningar och bolag kan skicka in önskemål om affischering i staden. På stadens affischtavlorna prioriteras marknadsföring av evenemang och aktiviteter som riktar sig till den breda allmänheten. Syftet är att lyfta fram vad som händer i Malmö för att Malmö ska vara en öppen, levande och välkomnande stad och en attraktiv destination.

Önskemål inför hösten 2024

Önskemålen gäller för perioden vecka 27-52 2024 och ska skickas in senast den 31 mars 2024.

Urvalsprinciper vid efterfrågan om affischplats

Då efterfrågan på affischplats är betydligt större än utbudet grundar sig urvalet på följande principer:

  • Innehållet skall vara kommunövergripande, dvs ha ett intresse för Malmöbor oavsett var man bor, och ska bidra till att lyfta varumärkena Malmö och Malmö stad. 
  • Kampanjerna ska ha en bred Malmömålgrupp (ej snäv målgrupp).
  • Evenemang som prioriteras och ges plats måste erbjuda aktiviteter som är kostnadsfria (exempelvis kringarrangemang där allmänheten kan delta). Vi får inte endast kommunicera biljettförsäljning.
  • Evenemang som är profilerande och sätter Malmö på kartan ska prioriteras i första hand.
  • Stora evenemang som värvas till stan ges plats härnäst, till exempel VM, EM, melodifestivalen med mera.
  • Barn- och ungdomsverksamheter prioriteras därefter då det skapar delaktighet och ett engagemang som är viktigt för staden.
  • Kampanjer som är viktiga för staden och alla Malmöbor, exempelvis samhällsinformation såsom valen, skolval, krisinformation med mera kan ges utrymme i mån av plats men prioriteras inte före evenemang i den här specifika kanalen.

Kontakta oss

Lina Vozzi Salazar

Mobiltelefon:
0733-367211
sv