Malmö stad
$left
$middle

Vanliga frågor och svar om dagverksamhet

Om du har frågor kring hur vår verksamhet fungerar har vi samlat svar på de frågor vi oftast brukar få.

De flesta gäster tar sig själv till till dagverksamheten eller åker färdtjänst. Om du ska använda dig av färdtjänst, tänk på att ansöka i god tid.

Du är välkommen att kontakta verksamheten vid frågor om din insats. Personalen gör alltid en individuell bedömning av gästens förutsättningar och verksamhetens möjligheter och utvärderar insatsen löpande.

Du kan besöka Club Cefalon på fredagar kl. 10.30-12.00.

Vi tar tyvärr inte emot besök på övriga dagverksamheter innan du beviljats en plats. Däremot är du välkommen på någon av våra "träffpunkter" där vi visar upp vår verksamhet och du ges möjlighet att ställa frågor.

Vi ser att det ofta är viktigt för våra gäster att kunna identifiera sig med övriga gäster i liknande situation. Vi ser att det kan leda till ökad trivsel och trygghet, och att man känner sig inkluderad och delaktig.

Dagverksamheterna vänder sig alla till personer med demenssjukdom. Men eftersom vi anpassar verksamheten utifrån våra gästers förutsättningar och förmågor, kan aktiviteterna och dagarna se olika ut.

Nej, men du är välkommen till Malmö stads öppna mötesplatser för seniorer.

Det går även att ansöka om ledsagning för att få extra stöd i vardagen.

Malmö stad erbjuder stöd och avlastning i form av olika insatser för dig som vårdar eller hjälper en närstående person.

Det finns även anhörigkonsulenter som erbjuder specifikt stöd till dig som är anhörig.

Kontakta oss

Malmö stads kontaktcenter

Telefon:
040-34 10 00
Telefontider:
Vardagar 08.00–17.00

Sidan senast uppdaterad:

sv