Malmö stad
$left
$middle

Vanliga frågor och svar om dagverksamhet

Om du har frågor kring hur vår verksamhet fungerar har vi samlat svar på de frågor vi oftast brukar få.

De flesta gäster går eller åker färdtjänst till dagverksamhet. Om du ska använda dig av färdtjänst, tank på att ansöka i god tid.

Kontakta personalen på dagverksamheten, det är de som gör bedömningen.

Vi tar tyvärr inte emot besök på Club Ängdala och dagverksamheterna för äldre innan du beviljats en plats.

På Club Cefalon finns däremot öppen verksamhet på fredagar kl. 10.30-12.00. Det är en träffpunkt för yngre demenssjuka personer och deras anhöriga. För att besöka den öppna verksamheten krävs ingen remiss. 

Vi ser att det ofta är viktigt för våra gäster att kunna identifiera sig med övriga gäster, till exempel i ålder och aktivitetsnivå, för att trivas.

Nej, de sju dagverksamheterna för äldre har samma inriktning. Men eftersom vi anpassar verksamheten utifrån våra gästers önskemål och förutsättningar, kan aktiviteterna och dagarna se olika ut.

Nej, men du är välkommen till Malmö stads öppna mötesplatser för seniorer.

Det går även att ansöka om ledsagning för att få extra stöd i vardagen.

Malmö stad erbjuder stöd och avlastning i form av olika insatser för dig som vårdar eller hjälper en närstående person.

Det finns även anhörigkonsulenter som erbjuder specifikt stöd till dig som är anhörig.

Kontakta oss

Malmö stads kontaktcenter

Telefon:
040-34 10 00
Telefontider:
Vardagar 08.00–17.00

Sidan senast uppdaterad:

sv