Malmö stad
$left
$middle

Upphandlingsguide för leverantörer

För att kunna bli leverantör till Malmö stad måste ditt företag delta i någon av våra offentliga upphandlingar.

Hösten 2024 påbörjar Malmö stad ett byte av upphandlingssystem. Det innebär att Malmö stad under en övergångsperiod kommer att ha två system. För aktuella upphandlingar se både Opic och Kommers.

Som huvudregel annonseras kommunens upphandlingar i Opic eller Kommers. Upphandlingar som överstiger tröskelvärdena annonseras även automatiskt i den europeiska databasen Tenders Electronic Daily (TED).

Lämna anbud i en upphandling

För att delta i upphandlingar behöver ditt företag vara registrerat i upphandlingsdatabasen. Registrera konto i Kommers.

När du hittat en upphandling ni vill medverka i så börja med att ladda ner och granska upphandlingsdokumentet. I det framgår bland annat vilka krav Malmö stad ställer på er som leverantör och på det som ska upphandlas.

Svara på samtliga frågor

Följ instruktionerna i upphandlingen och besvara alla frågor i förfrågningsunderlaget. Det är viktigt att det framgår tydligt att kraven uppfylls.

När ni lämnat in ert anbud är möjligheterna att komplettera begränsade. Därför är det viktigt att anbudet är korrekt och komplett redan när ni lämnar in det.

Vid frågor

Vid frågor eller synpunkter om upphandlingen kontakta den handläggare som står angiven i annonsen.

Vid frågor eller för support i upphandlingssystemet Opic kontakta Tendsigns kundtjänst på telefon 013-47 47 520 eller e-post tendsignsupport@visma.com.

Vid frågor eller för support i upphandlingssystemet Kommers kontakta Kommers support på telefon 08-612 34 53 eller via kontaktformulär.

Under avtalstiden

Avtalstiden för ett ramavtal är vanligtvis två till fyra år. Det innebär att du som leverantör till Malmö stad behöver vara förberedd på att det medför vissa åtaganden.

Under avtalstiden är en löpande dialog om samarbetet viktig för att gemensamt söka förbättringar och för att följa upp avtalsvillkor under hela avtalsperioden.

Som en av Sveriges största offentliga inköpare har vi en skyldighet att bland annat beakta miljömässiga och sociala hållbarhetsaspekter och att följa upp så att de villkor vi ställt i våra upphandlingar efterlevs.

Kontakta oss

Stadskontoret, upphandlingsenheten

Telefon:
040-34 10 00
Postadress:
Stadskontoret, upphandlingsenheten Stadskontoret, upphandlingsenheten, Malmö stad 205 80 Malmö

Fastighets- och gatukontoret, upphandling och entreprenad

Telefon:
040-34 10 00
Postadress:
205 80 Malmö

Serviceförvaltningen (stadsfastigheter)

Telefon:
040-34 10 00
Postadress:
205 80 Malmö

Sidan senast uppdaterad:

sv