Publicerad 9 oktober 2019

9 oktober 2019

Lyssna

Skriv ut

Telefon

070-123 456 78

Telefontider

Måndag - torsdag

Kl. 07.00 - 17.00

Fredag

Kl. 07.00 - 16.00

Öppettider för besökare

Måndag - torsdag

Kl. 07.00 - 17.00

Fredag

Kl. 07.00 - 16.00

Adress

Malmö stad, 205 80 Malmö 

Boka färdtjänst

Du kan boka en färdtjänstresa med din dator med internet, med en app i mobilen eller surfplattan och genom att ringa oss. Du kan också boka sjukresa via telefon. Det går inte att beställa färdtjänst eller riksfärdtjänst genom att skicka e-post.

Från 1 februari 2019 kommer alla resenärer i Skåne som gör en sjukresa att faktureras av Region Skåne. Sjukresor ingår inte längre i färdtjänstabonnemanget.

Läs mer om vad förändringen innebär (pdf, 184 kB)

Instruktioner för hur du beställer resor på internet eller via Malmö stads färdtjänstapp (pdf, 756.7 kB)

Det går inte att beställa färdtjänst genom att skicka e-post till fardtjanst@malmo.se.

Beställ resa digitalt

Du kan boka antingen från en dator eller via serviceresors app i mobiltelefon eller surfplatta. Om du reser med specialfordon och behöver bärhjälp med trappklättrare, måste du ringa och boka din resa. Du kan också kontakta oss på 040-34 55 55.

Beställ färdtjänstresa via telefon

Färdtjänst med personbil

Telefon 0771-29 43 43 dygnet runt.

Färdtjänst med specialfordon

Telefon 040-34 33 80 dygnet runt. Lördag, söndag och helgdag är beställningscentralen endast öppen för beställning av spontanresor.

Om du reser med specialfordon och behöver trappklättrare

Ring oss på telefon 040-34 33 80, välj alternativ 1. Före din resa behöver vi besiktiga att trappklättraren fungerar med trappans utformning och din rullstol.

Kontakta Malmö stad serviceresor för mer information.

Beställ sjukresa via telefon

Sjukresa med personbil (bokas hos Malmö serviceresor):
Telefon 040-34 55 20 dygnet runt.

Sjukresa med specialfordon (bokas hos Skånetrafiken):
Telefon 0771-77 44 11 dygnet runt.

Avbeställ resa via telefon

  • Vardagar klockan 07.00–19.00, telefon 040-34 39 00
  • Övrig tid personbil, telefon 0771-29 43 43
  • Övrig tid specialfordon, telefon 040-34 33 80

Om bilen inte kommer i tid

Oavsett hur du har beställt måste du ringa något av dessa telefonnummer om bilen inte kommer i tid:

  • Vardagar klockan 07.00–19.00: 040-34 55 10
  • Övrig tid personbil: 0771-29 43 43
  • Övrig tid specialfordon: 040-34 33 80

Färdtjänst – lämna en synpunkt

Här har du som färdtjänstkund möjlighet att lämna synpunkter om din resa.
Även anhörig eller personal från boende har möjlighet att lämna en synpunkt för dig som har färdtjänst. Du behöver kunna uppge det kundnummer som finns på färdtjänstkortet, för att kunna lämna en synpunkt.
Ditt kundnummer hittar du på baksidan av färdtjänstkortet, före MA.

Till synpunktsformuläret