Anmäl olägenhet i bostad
Här är ett formulär där du kan göra en anmälan till miljöförvaltningen om du upplever problem med inomhusmiljön i din bostad. Det påskyndar handläggningen om du fyller i formuläret så noggrant som möjligt. Du kan också ringa till miljöförvaltningen och lämna anmälan per telefon.
Viktigt att känna till innan du gör en anmälan om olägenhet
Innan du skickar in din anmälan ska du ha tagit kontakt med din fastighetsägare, hyresvärd eller bostadsrättsförening, den verksamhet eller den person som orsakar olägenheten. Det ska du göra eftersom det är fastighetsägaren som är ansvarig för fastigheten och ska ha haft möjlighet att undersöka och åtgärda eller hitta en lösning för problemet, det vill säga olägenheten. Om det gäller grannbuller, skällande hundar eller något sådant, är det personen som du kontaktat för att påpeka störningen som ska ha möjlighet att hitta en lösning på problemet.
Vad händer efter att jag gjort en anmälan om olägenhet?
Vi kommer att kontakta dig inom några veckor och berätta hur vi kommer att gå vidare med din anmälan. I samband med din anmälan kan vi behöva kontakta fastighetsägaren eller verksamhetsutövaren för mer information. När vi kontaktar dig kan vi behöva kompletterande information och eventuellt boka in en inspektion i din bostad.
Anmälan
Behandling av personuppgifter
Miljönämnden ansvarar för behandling av dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2016/679).
Miljöförvaltningen
Avdelningen för miljö- och hälsoskydd
- E-post:
- miljo@malmo.se
- Telefon:
- 040-34 35 15
- Telefontider:
- Vardagar klockan 09.00-12.00 och 13.00-15.30
- Postadress:
- Avdelningen för miljö- och hälsoskydd Miljöförvaltningen 205 80 Malmö
- Besökstider:
- Vardagar klockan 09.00–12.00 och 13.00–15.30
Sidan senast uppdaterad: